fredag 23 september 2011

Skapat en rutin

Jag har sedan några månader skapat mej en rutin. Det är väl bra? Eller ? Ibland är det skönt o veta att man har en rutin måste göra när man kliver upp ur sängen. Det gör det hela lite enklare att kliva upp. En anledning till att lämna den varma sköna bädd man mysat ner sig i hela natten. En anledning till att lämna värmen o kliva rakt ut i nåt som känns som 20 grader mindre mot vad man hade i under täcket. Att barnen ska till skola, dagis o jag själv till jobbet, kan ju tyckas som en bra anledning till att kliva upp. Men jag har skapat mej en rutin, som gäller mej, o bara mej. O på nåt märkligt vis har barnen fattat. De vet att de inte stör mamma just under denna stund. Om de själv har vaknat o klivit upp vill säga.
Jag kliver upp. Tar på mej min 14nummer för stora fleece morgon rock. Sätter på kaffe. Går på tos. Trampar i träskorna. Säger god morgon till kaninerna o den katt som möter mej när jag kommer ut. JAg o katten hämtar in tidningen. Går in. Häller upp kaffe o sätter mej för att läsa tidningen. DEnna ½ timme är min ½. Ingen stör. Oftast. Jag bara är. Ibland bara jag bläddrar igenom. Ibland läser jag mer noggrant. Spelar ingen roll vad jag gör. Det är min tid. Det är min rutin. O ingen stör mej. Troligtvis den bästa stund på dagen!

Puss

Inga kommentarer: