fredag 9 september 2011

Pirr

Fin start på en fredag blev det ju då. Men sen ökade tempot på jobbet o det blev så där lagom stressigt så man tävlade mot sig. Ska jag hinna? O jo, det gjorde jag. På pricken 16.00 parkerade jag jobb bilen. Då var det dags o fylla på oljan på min egen bil så jag kunde tuffla runt o hämta Meya o sen köra hem. Snacka om att jag blev lite nervös på väg till jobbet i morse. Ca 1 km kvar började olje lampan lysa. O va fan gör man? Med Meya i bilen o toder att passa så blev det en chansning. Jag åkte till jobbet o tog en jobbil. O det gick ju bra. Men är iaf oljan påfylld o en extra flaska ligger i skuffen.
På em ringde min mobil. Dolt nummer. Jag svarar aldrig på dolt nummer. Men av nån jädra dum anledning så gjorde jag det denna gång: "Hej Emma det är Lena från operation" Öhh... jaha. tänkte att det gäller väl någon av mina pensionärer. Men varför ring på min privata lur då? Kanske för att det faktiskt gällde mej. En mycket glad trevlig, skojsam person ringde för att tala om att jag fått en operationstid på söndag(!) för karpotaltunneln. Dvs, min högra handled ska snittas upp. Jag vill inte. Eller jo jag vill, men ändå inte. Är ju så grymt rädd för sprutor. Kan de inte sprätta upp mej utan bedövning? Nej, det kan de inte. Men Lena informerade mej gladeligen att de har en påle i ett hörn de kan använda. Sa hon o skratta. Skratta på du Lena, men det är nog ingen dum idé! Så då blir det sjukskrivning igen. Men denna gång tänker jag inte lyda doktorn. Bara till hälften, jag ska inte ut o jobba, jag håller mej på kontoret tills såret är läkt ordentligt. För någon infektion, det vill jag inte ha :)

Filmmys med popcorn o chips ringar o barnen har det varit ikväll. Om filmen var bra? Mnja, jo barnen tyckte det: Åsa-Nisse. Jag slumrade till stundvis. Hoppsan. Ska snart lägga mej. Barnkalas i morgon. Fullt ös på em med andra ord. Men roligt!

Puss

Inga kommentarer: