måndag 12 september 2011

operation





I går var det då operation av karpaltunnelen. Skit nervös. Inte för ingreppet. För bedövningssprutan. Ja gjorde klart för dem redan i väntrummet att om inte mamma fick följa med, så skriker jag som en 3åring. Hon fick gå med. inte ända in till op.salen, men en bit iaf. Jag fick en utstyrsel. Kände mej så otroligt sexig.Seriöst! Haha. Kom vidare på nån avdelning där de gav mej 10mg stesolid för att lugna mej. Det funkade inte. De satte då nån jävla droppkran i handen så de kunde spruta in lite lull lull på op.salen. Det gjorde ont. Jag grät o mamma torkade tårarn. Tillslut blev det dags för att bli inrullad för op. Super gulliga o förstående tjejer! De pratade o pratade o försökte lugna mej. De kom in på hästar. Jag är rädd för hästar.Hahaha. Tjejerna la på mej att skönt värmetäcka som skulle vara lugnande o så spröt de in lite lull lull i handen. Allt blev disigt o rummet gungade. Där någonstans satte de bedövningen.
Så nu sitter jag har med handen i ett rejält paket. Höger hand. Kan inte göra så mycket. Får använda vänster hand. Hur lätt är det när man är högerhänt? Allt man gör får planeras i flera steg. Barnen får hjälpa mej knäppa upp bh;n. Max har blivit utnämnd till kock o Meya hembiträde. Hon borstar mitt hår o sätter upp o hjälper mej med kläder.
Hm, undra hur det ska gå när manvarit på dass? Torka sig i röva med vänster hand är inte lätt. O jag kanju inte hålla mej i 4v. Hahaha. Vilka bekymmer.

Nu orkar jag inte skriva mer för stunden. Ska ta lite panodil o mysa i soffan med Meya.

PUSS

Inga kommentarer: