onsdag 28 september 2011

Onsdags gnäll ;)

Ofta är det fullt ös hela dagarna långa. Jag kliver upp extra tidigt på morgonen för att hinna med lite mer. Ändå är jag inte nöjd. Är ofta missnöjd med att jag inte hunnit ditt o datt. Då tar jag mej en funderar när jag lägger mej kvällen (vilket ofta blir på tok försent)på vad jag har hunnit med under dagen. Säg att jag kliver upp ca 5.30 och lägger mej ca 23. 7.15 lämnar jag hemmet och är hemma igen 17. Vilket innebär att jag ca 10timmar av mina 17 vakna per dygn inte är hemma. Ändå tycker jag att jag ska och bör hinna gör en hel del. Städa, tvätta, laga mat, bära in ved, utfodra djuren, hämta barn hos kompisar, äta, duscha, läxläsning, natta, tillhör det vardagliga. Det hinns. Men så har jag alla måsten som jag inte hinner, som ligger på mina axlar. O bara jag själv klandrar mej för att jag inte gör det. Ingen annan. Jag vill klyva ved, rensa upp garderober, fixa klädkammaren, måla Max rum, träffa vänner, motionera, rita, skriva, rensa kontoret, kasta ut de få kartonger som står kvar. Ställa i ordning i ladan, köra bort skräp till åvc, dra hem bubblan, gå igenom alla 20 kartonger med julsaker (om det nu räcker med 20!), gräva rabatter o förbereda för kommande vårens blommor, mm. Men det blir bara bajs av allt. Jag vill. Har lust. Har ork. Men kommer mej inte för. O nu går vi mot mörkare tider, så blir det ännu mindre att hinna göra utomhus.
Önskar att jag inte hade ett heltids jobb. Eller jo, det är jag ju glad för att jag har. Jag älskar mitt jobb. Jag skulle vilja jobba mera än vad jag gör o ändå hinna med allt jag vill göra. Men ju mer jag gör desto längre bort kommer min fritid. Ibland tröttnar jag på allt. På alla måsten jag sätter upp på mej själv. Då rymmer jag till mamma. Hon är bra i alla lägen. Hos mamma kan jag släppa allt. Hon fixar med mat o disk o vi pratar om allt mellan himmel o jord i bland långt ifrån det. Men jag saknar vänner ibland. Kanske är det så för de flesta. Man kommer in i vuxen livet, bildar sin egen familj o man jobbar på. Men de flesta kanske har vänner att träffa på helgerna. Jag träffar min familj. Ska inte klaga, jag har själv valt det. Nej, en spark i arslet o upp o studsa! Nu ska det betalas räkningar o maskinen ska laddas med tvätt!

Puss på er

Inga kommentarer: