torsdag 8 september 2011

Nytt försök till att blogga

Mm, sitter här o deppar lite. Kanske bloggandet kan få en på humör igen.
Jag här på kontoret. Barnen har invaderat min säng. Mannen jag älskar är på andra sidan östersjön. Saknar honom så kopiöst mycket. Katterna ute o rackar, kaninerna klurar antagligen på en rymningsplan. Ödlan sover gott efter 2 feta syrsor till kvällsmat. Kallt i kåken o jag förmår mej inte att göra eld i kaminen. Den skulle antagligen inte hinna få upp värmen tills jag ska lägga mej. Fryser om fötterna. Vart är mannen som ska värma mej?!? Jo på konferens som det så fint heter. Jo kyss mej baklänges. Jag har väl oxå varit på konferens. Ett finare ord för fyllefest med arbetskamraterna. Jaja, det är väl honom väl unt.
Negativ i dag. Men vad då, kan för fan inte gå o le mot världen 19 timmar om dygnet (jo, 19, de övriga 5 sover jag)
Har eldat skräp på gården i dag. Dammsugit. Lagat mat. Sett halva Tarzanfilmen med kidsen. Terroriserat Jeppe med sms. Det var förvisso kul. Undra om han tyckte det? troligtvis inte.
Vilket inrutat liv man skaffat sig: Mån-fre ser likadana ut. Upp kl. 5. Går direkt ut o sätter på kaffet, hoppar i morgonrocken o ett par skor o travar ut för att hämta in tidningen. Häller upp kaffe o sätter mej för att dricka o läsa tidningen. Kl.6 väcks barnen. 6.30 är det frukost, sedan påklädning o tandborstning o snurra upp håret. 7.30 lämnas ena på dagis det andra tar sig själv till skolan med buss. Slutar kl. 16. Hämta på dagis, hem o sätta på spisen, laga mat, kasta i en maskin tvätt, äta, diska o torka av. Höra på barn som bråkar om tv eller tjatar om mys. Vad fan tror de? Att man kan ha mys varenda kväll? Kan man väl kanske, men mys för dem innebär popcorn o godis i soffan. O det kan de glömma. Inte satt mina föräldrar o hade mys med mej varje kväll när jag var liten. Nänä, då fick man roa sig själv. Inget fel med det. Se på mej, jag blev felfri. Eller inte. Vad vet jag? Inte mer än att mitt liv blev bra men ändå jävligt surt. Varför? Jag har barn o sambo/särbo, o tillsammans har vi djur, BMW komb, BMW cab, motorcykel, fyrhjuling, cross, husvagn, hus på liten gård, vänner, fast jobb, med andra: tillsammans har vi det jävligt gott ställt. MEN! Jag bor på gården med allt utan sambon. :( När i sjuttsingen ska han få ett jobb den här ön? Vore han här, så vore mitt liv felfritt! Nu bär jag allting själv känns det som, vad kan han göra? Ge mej mer pengar om det behövs. O självfallet lyssna. Gahhhh... jag blir tokig. Jag gnäller i kväll. Det måste man göra. Så man vet när man mår bra! Det gör jag i morgon!

Puss på er!

1 kommentar:

mamma sa...

- fredagsmys hade vi visst det, när dagbarnen gått hem på fredagarna. Då åt vi i vardagsrummet, åt godis från en STOR skål o tittade på vhsfilm. Stefan var förvisso sur, eftersom det var en liten illbatting till tös som var envis som synden och alltid skulle se My littel ponny!!! Men... vi hade fredagsmys. Herre gud, sa jag att det var ca28 år sedan? Suck........