onsdag 21 september 2011

Onsdag morgon


Klev upp 5.20. Satt på kaffe o hämtat in i tidningen. Var fortfarande mörkt ute. Klätt på mej, utfodrat mej o ungar med frukost. Bäddat sängen. Samlat i hop lite tvätt. Sett på "fåret Shaun". Gick med Max ut i väntan på skolbussen. Plockade lite äpplen. Rastlös. Funderar på att gå ut i la´gårn o kolla efter den där äppelplockaren. Lovat pensionärerna på jobbet att de ska få lite stenkyrka äpplen av mej. O de ska plockas direkt från trädet. Enligt mor min. Ska ta o googla lite på det.
Har börjat titta o läsa på lite om hundar. Jag vill ha hund. Skulle på nåt vis kännas tyggt o ha när man är ensam på denna gård. Först fastna jag för en Boxer. Men de har tydligen besvär med höfter o knä. Nu kikar jag lite extra på korthårig Collie. Vill inte ha pälshund. För det där med päls kan jag aldrig tro på att jag är bra o hålla på o borsta o fixa med. Gäller bara övertala Jeppe med. Men jag tror nog att han egentligen vill ha en hund. Hihi. Kanske han skulle få välja isf? Mnja, vet i raxingen. Kanske vi kan komma överens? Ännu mer mnja på det. Har vi någonsin tyckt lika om något? Mnja. Nej. Ibland vinner hann fajten, ibland vinner jag. Rättvist.

Puss

Inga kommentarer: