torsdag 4 juni 2009

Urk o blähigt


I dag är det en sån där jävla dag då det känns som om jag bär på jordens alla samveten och deras packning. Det är en sån där dag då det känns om jag bara gör fel och att jag har miljoner saker jag måste fixa. När jag sen betalar räkningarna o upptäcker att det inte blev många kronor över, då var det så att det ville rinna över. Men, så länge barnen är vakna är det bara att le o kvittra på, när de sedan somnat kan jag släppa spärren o låta det rinna. Det är jobbigt. Dagarna går upp o ner o frågorna som jag aldrig får svara på snurrar runt. Egentligen borde jag gå o lägga mej, för i morgon vet jag att då är det en bra dag igen.

Men så ringde mamma. Glada ord o lite kvitter från henne så kändes det lite bättre. Min räddande ängel är hon. Ska skaka av mej all samvete nu o lägga mej på soffan med Hubbe o Zorro o försöka fisa fram lite styrka nu.
Om en vecka kommer Jeppe!!! Jippi!!
Psst. sa jag att jag köpt säng? hihi

1 kommentar:

Mamma sa...

Stackars Hubbe o Zorro! Lever dom? Så mycke fislukt det måtte ha blivit:-). - Skönt att vi kan peppa varandra när det känns jävligt. Men ängel? Hmm. En får tacke! Älskar dej. Syns imorgon!