söndag 21 juni 2009

Midsommarhelgen

Har haft en otroligt bra midsommar! En sån där helg som gör att man kommer på varför jag ville flytta ner hit. Midsommarafton började med att jag o barnen o Stefan o hans barn träffades i Rone i mammas husvagn, där vi klädde midsommarstång o åt midsommarbuffé. Efter maten åkte jag, Stefan o barnen hem till Barlingbo för att spendera kvällen där. Vi hade olika lekar som vi tävlade familjevis o gjorde en brasa bakom ladugården där vi grillade korv o förstås glass o jordgubbar till efterrätt. Musik, vin o bus gjorde att humöret var strålande hela kvällen. När barnen slocknat satt vi på terassen hela kvällen o pratade, skrattade o delade på vinet. Helt underbart att ha storebror igen!

På lördagen gjorde vi stan o åkte sedan hem till oss i Klinte. Hit kom även Peter o Veronika. De lämnade Åminne o kom för att festa med oss. Så roligt! Pappa, Jessika, Jesper o Sol kom till oss o grillade, kubbade o för att vara barnvakt. Syskonskaran hade nämligen bestämt sig för att gå på krogen. Men i stället för en promenad till puben, så fick pappa mot sin vilja köra oss till stan o hämta hem oss på natten. Vi hade så jäklans roligt. Steffe tröttande på tjatet om att bada i poolen med kläderna, så han gjorde det motsatta o slängde av sig allt han hade på sig o dök i. Tyvärr(!) behöll han inte sälen mellan benen hela tiden! ;-) killen bjuder på sig till 100%! Vi sjöng för lilla pappa i bilen in till stan, han satt med ett leende, så jag tror nog inte att det var så farligt att köra på oss. Värre var det när vi skulle hem, dryga en timme fick han stå o vänta på oss innan vi behaga lämna krogen. Jaja, det får man räkna :-)

I dag har det varit kanon väder, så vi har suttit i trädgården allihopa hela fm o solat medan barnen har legat i poolen. På eftermiddagen åkte vi till Rone med pappa & co o åkte båt. Trott eller ej, men pappa var i vattnet! Han blev för sugen på att åka vattenskidor. Peter o Jeppe (lillebror Jeppe) band fast uppblåsta tuber som de skulle åka på efter båten. Dock hade de lite problem med att hålla sig kvar, så de åkte mer på magen än på tuberna.

Nu är vi hemma igen. Barnen sover o jag är fruktansvärt trött efter den här helgen. Men så kul jag har haft, en hel helgen med mina bröder, Veronika o så barnen har varit så fantastiskt roligt! Tack för att jag har så underbara bröder! PUSS

1 kommentar:

Mamma sa...

Tack för att jag fått sååå fina barn! - Men ja...steffen, hade Emma inga frimärken hemma? ;-)