torsdag 18 juni 2009

Sjukvårdstejp

Min gräsklippar består av 2 handtag kan man säga (kanske alla göra?). Ena sidan har släppt för att jag har tappat en mutter. Inte så lätt att gå med den då, eller rättare sagt, det går inte att gå med den. Så vad gör jag då? Jo, först tittar jag lite lätt i gräset om jag hittar den. Det gör jag inte. sen kollar jag om jag har någon ny mutter hemma jag kan skruva på. Det har jag förstås inte. Men jag har sjukvårdstejp hemma! Så jag tejpar helt enkelt ett X antal varv runt så håller det tills jag är klar med gräsklippningen! Så hinner jag fråga runt om någon har en mutter att ge mej tills det är dags för nästa gång- Smart o billigt!
Så hade INTE Jeppe gjort (kanske inte någon kille) Han hade letat i gräset, kollat i källaren o sedan åkt o köpt en ask med muttrar. Så oekonomiskt när man har sjukvårdstejp hemma! För helt ärligt, hur ofta behöver man ha en ask med muttrar hemma? Finns ju en anledning till att jag inte har det - Jag använder det ju aldrig. Men det är klart, nästa gång jag behöver en mutter så är det dumt o inte ha hemma.... Tejpen funkar kanske inte till allt?!

1 kommentar:

mamma sa...

Helt rätt, en kvinnas list övergår mannens förstånd :-)