söndag 7 juni 2009

Söndags rutin

Tänkte delge er lite av våra kvälls rutiner på söndagar:

1: Meya o jag fajtas i duschen, hon vill inte duscha, bara bada. Hon skriker höjdljutt att pappa kan köpa badkar. o jag skriker högljutt: Men säg det till honom då!! När grannarna står o blänger in på oss från andra sidan gatan, snurrar jag in henne i handduken o sätter henne i soffan till Bolibompa.


2: Max tur att duscha. Där är det inga problem. Förutom att han skvätter ner hela badrummet o det är bland det värsta jag vet. Är det så svårt att hålla duschen in mot väggen? Hans pappa är likadan.


3: Hubbe har nu fattat att någon står i duschen, så han får bråttom dit. Klart han med ska duscha. Han ligger gärna o njuter mellan fötterna på Max.


4: Barnen myser framför tv:n en stund innan läggdags. Självklart är alltid Hubbe med....


5: Huset är tyst, alla sover, mamman får en lugn stund =0)

2 kommentarer:

mimmimus sa...

ÅÅÅÅÅ, va gulligt!!!!

Unknown sa...

Shit... jag ska aldrig duscha hos er! Jag skulle ju dö om det kom en ödla springande... HU!!