måndag 22 juni 2009

Inte som vanligt

Känner mej inte som vanligt i dag. Huvudet hänger tungt som om jag hade svalt en basketboll o den for upp i stället för ner. Jag pratar sluddrigt o totalt osammanhängande. Halsen känns tjock och lite rå o konstgjort slemmig. Har nog lite ont i huvuddet med. Nej, jag är inte på väg att bli förkyld. Känner mer som att nu kommer smällen efter helgens roligheter. Nu som först vill kroppen tala om för mej att jag har nog druckit lite alkohol. Nu, o inte då. Jag var så lycklig för att jag vaknat 2 dagar utan baksmälla. O tro mej, det är guld värt när man ska kliva upp just när man lagt sig för att ta hand om barn. Herre gud, jag kan inte ens skriva. Jag skriver o suddar, skriver o suddar. Suddar - raderar heter det väl? Kvittar. Helgens festligheter gör sig i dag påmind genom mitt huvud o min stackars lilla hjärna. Talar sluddrigt, är det vänster eller höger halva som fått sig en känga? Ha! Borde jag ju veta. Sse där, inte bara talet som är borta! Halsens råhet o det konstiga konstgjorda slemmet är nog en påminnelse om det blev lite för mycket röka med. Bakfull efter ett par dar? Jo så är det nog.....eller?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Josefine Öslöf gillar detta
haha :-D

mimmimus sa...

Röka o intag av alkoholhaltiga drycker! Tror jag inte om dej. Mammas ordentliga flicka.....eller?