lördag 6 juni 2009

Det gick bra

Vårat info. möte gick bra. 2 nya pensionärer som ska ringa en handläggare o prata om bistånd. Hoppas de fixar det den kommande veckan. Känns bra. Blev inte som vi hade tänkt oss med mötet, men så är det väl. Huvudsaken är ju att det gick bra. Om en månaden kör vi en träff till. Då i Klinte, i dag var vi i Eskelhem.

Kvällen spenderade vi i Rone med mamma, Örjan, Tutta, Ingvar, Svenne, Inger, Hasse och Kerstin. De drack vin o jag o barnen drack cola. Kubbade lite grann o åt upp smörgåstårtan som blev över från vårat möte i dag.
Blev sent i kvällen för kidsen, men med lite tur sover de lääääääääänge i morgon! Men vad hjälper det? Jag vaknar i bland före dem i af. Det där med sovmorgon är pasé sedan flera år tillbaka.

Sitter nu o kollar hus. Här som vi bor i dag är ju praktiskt o bra när det bara är jag o barnen. Nära till allt, men långt i från mitt dröm hus. Mitt dröm hus finns i Hejde. Tänker gå på visningen nästa helg. Jag kan bara inte släppa det. Det är så perfekt. Men eftersom jag inte riktigt kan sälja o köpa nu, så hoppas jag att det blir en stor besvikelse när jag ser huset i verkligheten, så jag slipper gå o våndas över att jag inte kan köpa det just nu! Men tänk om det är helt perfekt i verkligehten med? Vad fan gör jag då???

1 kommentar:

mamma sa...

Bara för det är huset alldeles, alldeles UNDERBART!! Ja, va gör du då, det är frågan? Hmmm