fredag 15 maj 2009

Stan

I dag har jag o Meya varit i stan (Visby). Först var vi o tog en snabb fika hos Jossan o Jimmy. Meya var superblyg men ändå lite nyfiken på kissarna. Sedan bar det av till skokanonen!!! Tyvärr inga skor till mej, men Meya hittade ett par Barbie sandaler som hon formligen älskar. Blygheten försvann efteråt, så hon tog till o med Jossan i handen! Hela dagen har hon sedan gått fram till alla möjliga människor hon träffat för att visa sin sandaler. Max fick 2 par jeans o strumpisar. Passade perfekt o han blev så glad. Men som han sa till mej "Mamma, jag längtar efter att få gå till sko affären med dej." Det är min grabb det! *stolt* haha

Eftermiddagen har vi tillbringat i Rone i mammas husvagnen. Grillat o fikat o kvällen avslutade vi hemma hos Peter o Veronika med glass o "Talang 2009".
Så nu sitter jag här o börjar faktiskt bli lite lagom skittrött. I morgon kommer Stefan o barnen, Peter o Veronika o ev martin o barnen. Fullt hus med andra ord. Stefan o jag ska försöka bygga en sandlåda o barnen ska få rensa i trädgården! Haha, de ska utnyttjas! Har kommit på en tävling så jag ska få dem att hjälpa mej plocka bort grenar o kvistar från ett träd Jeppe sågade ner förra helgen. Till kvällen blir det grillat o självklart har jag laddat upp med en bibba vin :-). Får gå till affären o köpa hem lite gott gott till alla barnen med. Även de ska väl få känna av lite festligheter.

God natt!

Inga kommentarer: