tisdag 12 maj 2009

Bebis?



I går kväll fick jag en släng ut av bebisinfluensan. O tyckte jag att det var läskigt att starta företaget, så lovar jag, det här var tusen gånger läskigare! :-s
För en vecka sedan träffade mitt älskade lilla kusin barn, bara några dagar gammal. Men då var det som alla andra dagar. Bebisar är söta o luktar gott. MEN! De ska ju uppfostras med. O det är inte en barnlek! Har ganska länge känt mej klar med att skaffa fler barn. 2 st o dessutom en av varje är perfekt. Jag vill ha tillbaka min tonårskropp (öhhhhh....?), min tid till mej själv, kan i bland längta till dagen då de flyttar hemifrån (fråga mej när de väl flyttar om jag fortfarande vill att de ska flytta!)
Men så igår kväll. Satt o tittade på bebisar, gravid magar, kollade hur långt en vän kommit i sin graviditet. Läste vad som händer med fostret vecka för vecka. O då hände det. Jag blev smittade. Blev kanon bebis sjuk! Blev avis på att att inte ha någon vecka att läsa om, ingen mage att mäta, inga sparkar att känna, ingen barnvagns jakt att gå, ingen spjälsäng att bygga elller bebis rum att inreda. Längtade efter en förlossning o känslorna som svallar över en när bebis tittar ut. Längtade efter ett slemmigt litet knyte att lägga på bröstet. Men lugn, jag vaknade i morse o kände mej betydligt bättre. Jag är nu på bättrings vägen. Ett par dagar till med en energisk skolgrabb och en envis prinsessa, så är jag snart botad! =0)

Bättre att storken kommer med en liten valp till oss i höst i stället! Tanken är att vi ska ha en vårdhund i företaget som ska glädje de gamla! (Och mej, hihi)

Inga kommentarer: