tisdag 26 maj 2009

Meya sjuk

Så var det dags igen. Meya hade just kräkts på dagis när jag hämtade henne. I kväll har hon kräkts 7ggr här hemma! Först gav jag henne lite vatten. Dålig idé! Hon kräktes. Sen fick hon lite cola utan kolsyra. Dålig idé! Hon vill ha vatten hela tiden, känner mej som en bad bad mother som inte ger henne dricka. Jäkla dilemma det där. Ger jag henne kräks hon o ger jag inte blir hon ledsen. Har suttit med henne i famnen i soffan hela kvällen. Nu sover hon äntligen. Hoppas hon får sova hela natten nu. Jag avkyr när mina barn är sjuka. Jag tycker så otroligt mycket synd om dem o blir så nojjig o knäpp. Förut blev jag inte så, men tror att Meyas feberkramper utlöste min nojjighet när vi bodde i Stockholm. Det hade varit bättre om jag kunde ligga sjuk för dem.
Blir en hemma dag i morgon med henne iaf. Vet inte vilket väder jag hoppas på. Sol, så vi kan ligga i gräset o mysa (om hon är piggare vill säga) eller regn, så hon kan ligga på soffan o se Askungen o jag kan jobba lite hemifrån. Jaja, det får bli som det blir. Kanske måla om hennes rum? Har ju färg hemma (rosa förstås). Har fått en rosa fin sänghimmel till henne från Ulrika o en rosa lampa föreställande en blomma. Hade varit kul o få i ordning hennes flickrum.

1 kommentar:

mumma sa...

Pluttan da! Hoppas det går över fort. Tycker så synd om dej. Puss o kram vi sybervärlden, vågar inte träffa dej ännu.