söndag 24 maj 2009

"Jag har inge tuttar"

I torsdags kom Jeppe till oss! Alldeles underbart att ha honom hemma igen. Även om helgen går fort, men lite har vi dock hunnit med bl a fixat i trädgården. Flaggstången är grundmålad, nu ska bara vit färgen på. Gräsmattan är klippt och trimmad, så fint så, sandlådan är komplett med sand o se lite annat småfix här o där. Det tar ju liksom aldrig slut. Sen har vi ju hunnit med grillfester o en kubbmatch. I går kväll skulla vi bara mysa o se en film. O vad tror ni händer då? Nej nej, inte det ;-) VI SOMNAR! Så gick det med vår sista kväll. Men vi somnade mysigt iaf. Måste se det positiva! Haha

I torsdags när Meya skulle lägga sig, upptäcker jag att blöjorna är slut. Hon fick lägga sig utan blöja. Min tanke var att Jeppe skulle kila upp till affären o köpa ett paket. Men han orkade inte. Och jag orkade inte. O så tänkte vi att någongång ska hon ju även bli blöjfri på natten, så vi chansade. Hon vaknade torr dagen därpå, så hon har fått varit utan blöja nu 3 nätter o har vaknat torr varenda morgon! Min stora tjej! Så nu kan man väl säga att hon är helt blöjfri o jag tänker inte lägga ut en spänn till på dessa svindyra blöjor! Fast säger man till Meya att hon är en stor tjej, så säger hon: "Naj, jag har inge tuttar!" HAhaha

2 kommentarer:

mumma sa...

Duktiga tjejen! - Jaha, så var bebislivet slut, inga blöjor, sover hela nätterna o pratar som en vuxen! Tur nappen får vara kvar o att hon inte fått tuttar. Så man har liiite unge kvar att pussa på ;-)

Mikaela sa...

Men oj vad smidigt det gick! Vad ska du göra med alla överblivna pengar nu då? ;)
Grattis till duktiga Meya!