fredag 26 september 2008

Dagarna går

O det finns miljoner saker att göra med ett hus. Men för tillfället står renovering stilla o i stället har jag (vi) gett oss på o fixa i trädgården. Jag vet, man ska bo ett år innan så man vet vad man har o inte har, men skit i det! Det jag inte vet att jag går förlorat saknar jag inte heller. Har gjort i ordning något rabatt liknande o ska där sätta dit mina rosenbuskar. Kommer bli så fint!
Till vår hjälp har vi mamma o Örjan som gör mycket för oss. Tack! Vi är så tacksamma! Dock tror jag Örjan går o väntar på att hus renoveringen ska börja, kliar nog i hans fingrar nu när sånt som inte kostar pengar är gjort. Men lugn, det kommer.

Veckan har varit bra. Dagis o skola flyter på bra. På måndag ska Max börja på scouterna, jag både gillar o ogillar det. Men jag får väl tänka på allt praktiskt de får lära sig om naturen o överlevnad.
Jag njuter av min ledighet, som jag har en vecka till.

I dag kom Jeppe hem till oss. Så skönt o ha honom här! Även om han just nu sover lite. Han har jobbat natt o inte fått sova något för att han skulle till oss. Men bara känslan av att ha honom sovande i vår säng är underbar!

I morgon är det Klintemarknad. Då ska vi åka karusell o käka karamell o göra av med en massa pengar. O träffa en massa folk man inte träffat på hundra år. Sånt är kul. Kanske till o med det roligaste på en marknad. Sedan blir det fest på kvällen med god mat o dryck!

Förresten, någon som vill ha äpplen o päron? Det var kul i början, men satan, nu börjar jag tröttna på det, dom tar ju aldrig slut o mina barn ser snart ut som vandrande äppelpajer.

Nähäpp, nu sk ajag skala äpplen o göra mos....... Igen.

KRAM KRAM

Inga kommentarer: