torsdag 24 juni 2010

Snusbegär


Vaknade pigg o glad. Klädde på mej innan barnen stigit ur sängen. Skönt. Men snart kom de tassande efter. Hittade inte snuset. Affären inte öppen. Tar rabarberkräm i stället. Hoppas det har samma effekt. Det har det inte. Slår på datorn, sätter på kaffe. Tittar på klockan. Den går ju så sagt i bland. Snus. Går ut o hänger tvätt. Barnen kivas redan. Jag slår lock för öronen. Snus. Kollar mitt konto. Inte kul. Klockan tickar på. Skönt. Skriver en liten handelsnota inför en helg i husvagnen. Ställer upp vinflaskorna. Snus. Går ut o skruvar på barnsadeln på cykeln. Äntligen 8. Nu cyklar jag o Meya till affären. Måset ha det där jävla snuset. Trodde jag skulle vara först i affären. Det är jag inte. Men det är inte många. Passar på o handlar inför helgen. Köttbullarna slut. Suck. Tar 4små yoggi istället. Nej, inte riktigt samma sak. Men ändå. Personalen undrar om jag har semester. Semester? Vad är nu det då? Men det har jag väl inte då. Går till snuset. Bara Göteborg Lingon. Funkar i nödfall. Men nu skriker kroppen efter MITT snus. Tragiskt. Ber personalen kolla på lagret om de har vanliga gb. Det har de. Betalar. Skyndar ut. Tar min snus! Nu hemma igen o tar mej min mugg med kaffe. Slutet gott, allting gott! Nu ska jag klippa gräs! :D

Inga kommentarer: