måndag 5 juli 2010

Vadstuck






Vilken fantastisk helg jag har haft!
Började med att kära moster med man o ena dottern kom ner natten till fredan. Efter jag jobbat åkte vi till husvagnen för att spendera helgen där med dem, självklart var mamma o örjan där med. Fredag kvällen åkte jag o Petra till Vadstuck, en liten minatyr rockfestival ute i buschen. Så himlans roligt! Men av 6 (?)band lyckades vi iaf stå vid scenen o digga till ett (sista) bandet. Vi mingla o pratade med allt o alla. Raggade killar åt Petra. Haha. Stackarn, hon är bara 14 o jag hittade bara en massa "gubbar" till henne. Men en o annan yngre presenterade jag henne för, inga jag kände fick hon veta efteråt. Vad då, det är ju bara o knalla fram o prata med dem. Inte en krona gjorde jag av med, såg till att bli bjuden, eller jo, jag köpte ett örhänge av Franken för 20:-.
Lördagen var det sol o bada o lite barnkalas på em, då brorsdottern fyllde 7år, på kvällen blev det grillad lax i husvagnen. Nä, jag är inte storm förtjust i lax, men det gick ner.
Söndagen blev det en Loppis runda. Gjorde en hel del fynd, bl a en micro för 50:-. Hela ön är ju full med loppisar nu. Så kul! Sen vart det sol o bad när vi kom tillbaka till vagnen. I dag åkte de hem. Skittråkigt. Jag saknar ju kära släkten där uppe. Men snart åker jag till dem!! Hade planerat vara i vagnen fram till eftermiddagen, men vid lunch var vi rätt trötta på solen o värmen så vi åkte hem lite tidigare. Har nu jobbat i kväll o är på väg till sängen. Var bara tvungen o uppgradera mej lite här :)
Joppas eran helg har varit lika underbar som min!

Inga kommentarer: