onsdag 16 juni 2010

Hus

Att jag är trött på mitt hus är inget nytt. Det är så mycket som ska göras, o det är ok med gamla hus. Men när det är så stora saker o dyra som bara måste göras för att hålla det beboligt, då är det inte roligt längre. Så nu håller jag helt frenetiskt på att måla hela kåken för att överhuvudtaget kunna ta hit en mäklare. Sen åker det ut till försäljning..... tror jag. Egentligen trivs jag.. tror jag. Haha. Men nä, en flytt får det bli inom sinom tid. Så jag har under en tid spanat runt på lite andra alternativ, men hittar inget. Nu har man börjat fundera på att bygga ett nytt hus o det hade ju varit charmigt, men problemet är att nya hus har just ingen själ. Det kan bli för stelt o trist o det vill jag inte. Men å andra sidan vill jag inte ha ett gammal hus heller, för då är det oftast så mycket som ska göras. Velar hela tiden. Kanske ska jag köpa en lägenhet? Mnja, då ska det vara radhus, vill inte ha någon ovanpå mej o så ska det vara på hörnan. O det är inte så lätt att få tag på här. Kanske borde jag skita i att köpa något o hyra istället. Bekvämt. Men ack så dyrt det blir. O nä, det vill jag inte, så det är uteslutet. Det är inte lätt att heta Emma o ha beslutsångest! :S

Inga kommentarer: