onsdag 23 juni 2010

Brännvin o falukorv

Sommaren har kommit för att stanna.... till måndag iaf. o det få rman ju vara glad över. Extra mycket sommar känns det när jag har varit hos Stefan å tappat upp vårat vin i flaskor. Börjar bli lite av tradition det där. Förra sommaren stod han för notan med vin ingredienser, så denna sommar är det väl då min tur. Första omgång är klar. Blev ett X antal liter. Sött som raxingen vart det. I morgon får vi veta alkohol halten på det hela. Tillräcklig hög halt så ska jag nog kunna få i mej det :)
Glad o lycklig är jag som fått tillbaka bror min. Nu är vi lika nära varann som förr om åren. Känns tryggt o bra. Skönt oxå att lillebror växt till sig en aningen o kan få halka in på ett hörn :P Vem vet, nästa år kanske han står för vinnotan? Haha. Nä, han måste nog växa till sig lite mer då :P För honom är det nog brännvin i falukorv som ännu gäller. Haha.
På tal om brännvin o falukorv. När jag fyller år, vilket tydligen är oundvikligt. Kan man då skriva "våga vägra bli vuxen, det bjuds på öl, brännvin o falukorv!"? Nä, då har man nog sjunkit rejält i åldern. Bäst är väl kanske att inte fira alls. F*n vad jag tycker det är jobbigt. Jag kurar ner mej i källaren med massor av kuddar o filtar o kom upp när dagen är över o låtsas som ingenting. Fast om grannarna ser något där ner genom fönstrena så kanske de tror att jag gömmer någon där. Att jag låst in någon. Får tala om att det bara är jag. Men det är ju inte heller bra, för då vet ju alla det. Å andra sidan så vet ju alla det nu när jag skrivit det här. Äsch, får komma på något bättre. Nä, hu o fy, nu tänker jag på nåt annat....
Midsommar! Snart är det midsommar! Trevligt! Då flyr jag ner till vagnen med barnen, jordgubbarna o trevligt sällskap. Ska bli skönt o avkopplande. Kanske kan bli ett glas vin vid stranden med :)

Inga kommentarer: