fredag 3 april 2009

Vårknäpp

Något hände i morse. Jag vaknade o hade en sån där ohygglig energi. Ni vet, en sån där som kan komma med våren. Nästan obehagligt energisk. Så när barnen kommit i väg till skola o dagis, gjorde jag något som jag inte gjort på flera månader, eller snarare inte sen jag flyttade till Gotland. Gjorde det nog aldrig i Stockholm heller. Då var det Jeppes jobb. Vad gjorde jag då? Jo, jag städade bilen! Jag, Emma, har alltså torkat ur bilen invändigt, haft ut mattorna o dammsugit hela bilen! Golv, säten, skuff. Kastade in sommardäcken i skuffen o är nu hos mamma o Örjan. Örjan ska hjälpa mej o byta däck. Sedan ska bilen tvättas utvändigt o även mattorna ska spolas av. Känner mej sååå duktig. Detta är stort för att vara jag. Ni kan ju gissa hur skitig bilen blir på ett halv år (speciellt vintertid) när man har 2 barn som hoppar i o ur den. (Haha, dett hade varit något för din pappa, Mari) Oj, vilken fin bil jag har!! Coolast, snyggast o renast!

VÅRKNÄPP?

Inga kommentarer: