onsdag 8 april 2009

Räddad fågel


I går hade en liten fågel kommit i klorna på våran katt. Max upptäckte detta genom att katten for runt i källaren som en tornado. Max kasta ut katten o jag hämta ett par handskar så jag kunde bära fågeln. Det verkade som om hans högra vinge fått sig en känga då han bara flaxade med vänster. Vi gjorde i ordning våran gamla "grogg" holk. Lade i gräs o mossa så han skulle ligga skönt där. Max grävde fram 3 maskar o gav honom. Stackars pippi, var ju i chock tillstånd. Efter ett par timmar gick Max för att kolla till honom, när han öppnar luckan, tittar fågeln på honom o flyger sen i väg!! Därmed har vi räddat årets första pippi från katten. Misstänker starkt att kommer bli fler under sommaren. (O jag som var på väg att nacka fågeln så den inte skulle lida. Oups) Så nu har Max spikat upp holken i vårat kastanjeträd, om vem vet, lilla pippi kanske flyttar in där en dag!

2 kommentarer:

mimmimus sa...

Vilken bragdgärning. Kan se det framför mig. Max är en hjälte, men han har sagt till mig att han ska bli veterinär o hjälpa sjuka djur. Och han har ju börjat vad jag förstår. Men våren o sommaren är lång, så det blir nog till att bygga fler holkar, eller varför inte öppna ett djursjukhus i källaren?

Mikaela sa...

Vad fint gjort av er :)