tisdag 3 mars 2009

Innebandy

Förstå att det nästan är 12år sedan jag spelade innebandy. På seriös nivå. Vi vann serien på Gotland o kom upp för att spela på fastlandet. Nåja, det var på den gamla goda tiden som det heter så fint. Men ikväll, hör o häpna, har jag faktiskt varit o väg spelat innebandy. Fy satan (ursäkta språket) va kul det var! O skönt framför allt att få komma i väg o röra på sig igen. Vi var ett gäng på ca 10 tjejer som lirade. Det gick vilt till, men plockade bollen med händerna, spelade med klubborna högt över huvudet, slog på varandra o tacklade. Men framför allt, skrattade så inuti helskotta mycket. Så vi tränade minsann magmusklerna med :-)
Det var riktigt kul o skönt, så nu vet jag vad jag gör på tisdag kväll hädanefter. Dvs, om jag får någon som kan ta barnen åt mej. Man ber ju inte så gärna om extra barnvakt, när man redan är så beroende av barnvakteri pga jobb. Men kanske finns det någon på jobbet som har en dotter som kan tänka sig ställa upp?! Eller kanske finns det någon som kan avlasta mamma en dag på helgen? Nej, det gör ju inte det, men hoppas kan man ju....

Shit va kul jag haft ikväll. Det var länge sen!

Ps. Väggarna o golvet är klart i badrummet. Men jag orkar inte/har ingen lust att slänga upp bilder nu. Det kommer när det kommer..

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan va rätt att testa innebandy igen. kan tänkta mig att det tog ett tag för dig damma av allt damm på klubban efter alla år. ;-)
Jag kommer till ön 25-29 mars. och jag hoppas på att du är ledigt något då så vi kan ses.
Kram
-Mari-