fredag 29 augusti 2008

Indiananfall


Har varit på citygross i dag o handlat. Plötsligt när jag bara går runt o strosar i affären känner jag hur det hugger till i magen. Jag ville bara lägga mej dubbelvikt utav smärtan. Jag ser mej omkring. De andra verkar helt oberörda. Endast jag har blivit anfallen av indianer. Jag tänker bara "inte här" "inte nu". Varför kan inte indianer planera sitt anfall bättre. Jag kniper med benen o anstränger mej för att gå upprätt. Jag känner hur indianerna bara väller in, eller snarar ut. Tar mej "plåster"hyllan, rycker till mej ett paket, ler åt tanten berdvid (som säkert inte haft indian besök på en massa år) Tar mej till kassan, under stort anfall. De hugger mej, o blodet rinner. Betalar, kastar mej hemåt. In på toa. Dit med ett" plåster" , i med 2 alvedon o på med ett stort leende o så iväg till jobbet......

Indian besök ihelgen. O jag som ska jobba. De kan verkligen få en på taskigt humör.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars dej. Att de anfaller så vet du väl, de ligger där o lurar till rätt tillfälle, och så bara helt plötsligt ATTACK.......( fick du behålla skalpen? ;-)

MADELEINE sa...

fasiken vad jobbigt :-o

jo, vet inte om våra byten gick igenom.. ska ringa dit imorrn, verkar som om M hade en dålig dag.. men men, ska ju inte ha varit några problem. är du oxå ledig imorrn?? kram