måndag 4 augusti 2008

Semester





2 veckor av semestern har gått. Jag tänkte kort sammanfatta vår gotlandsresa:


Första veckan var det sol o bad o en massa vin o öl o festplanerande. Vi spelade minigolf, kubb o åt mångder med glass i den gassande solen. På lördagen var det fest. Mamma o Örjan hade 110år fest. Hade jätte kul o jag tror nog att de andra oxå hade de. Barn som vuxna sjöng o dansade in på småtimmarna.

De flesta sov över i tält på gården, så dagen efter blev det stranden.


Har även gett mej på o köra lite hoj. Kanske kort till nästa sommar?


Som de flesta vet, så ska vi ju flytta tillbaka till Gotland. Vi har innan semestern inte haft någon bostad, så man har ju varit riktigt skitnervös då det bara är 6v kvar tills Max börjar skolan där, Meya börjar dagis o jag börjar jobba. Men nu ni. Nu har det ordnat sig! Vi har (mnja, ska, inga papper är skrivna än) köpa en röd villa i klintehamn. Bara en fotbolls plan mellan huset o Max skola o efter hans skola ligger "mitt" jobb. Meyas dagis ligger lite längre bort, men fortfarande gångavstånd (Inte om det hade varit i Mickis fall ;-)) Så nu verkar bostad vara klart med. Bara lägenheten kvar som ska säljas......


Sedan hade jag återträff med gamla tjejgänget torsdag-lördag natt. Vi är ett gäng på 6pers som hållit i hop sedan klass 1. Nu är vi dock utspridda: 2 i göteborg, 2 sthlm, 2 på gotland. O 10 år sedan vi sågs allihopa samtidigt. Började med grillfest på torsdagen. Såg på gamla kort o filmer, åt o drack gott (Tack Pia & Ulf) . Fredagen ställlde vi upp i kubb Vm. Kastade kubb o drack öl....igen.. Förlorade (så oväntat) o gick alltså inte vidare. Träffades igen på lördag med grillning, dricka o dans. Kul kul! Tyvärr var väl after kubben ganska värdelös. Bandet som spelade kunde väl inte just några schyssta låtar. Så vid 12 slaget på natten skiljdes vi åt igen o lär garanterat ses vid nästa års kubb vm, men till dess får vi nog träna lite.... hahaha...MYCKET! O då måste vi ha grillfest hos mej i huset. Hihi


Det var lite kort om mina 2v. Har en vecka kvar o den blir intensiv. Måndag-Onsdag Peter o Veronica är hos oss. Tisdag blir det grönan. Mäklaren kommer på onsdag. Torsdag ska det förberedas för ett bröllop o på fredag blir det bröllop. Torsdag-lördag linda kommer till oss. Fredag-lördag Anna m familj kommer. Ska ligga o vila hela söndagen!!! Sen blir det jobba i 4v o sen blir det till o flytta till ön. Kuligt! Då blir det inskolningar i 2v, sen börjar jag mitt jobb. Så nästa vila tar jag vid årsskiftet!


KRAM på er

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, men det har varit såå roliga veckor, och tack för ALL hjälp för festen!! Ni är underbara! Så nu jäklar får dessa 6 veckor gå fooort! Längtar gör vi - iallafall till inflyttningsfesten ;-). Puss på er!