fredag 29 augusti 2008

Bullar

Igår bakade jag bullar på min lediga dag. Stora fluffiga guldbruna goda kanel bullar. Mums. De blev faktiskt riktigt bra. Jag bakar ju inte så ofta, så jag var lite osäkerpå hur det skulle gå. Men det gick kanon! :-) En stor påse åkte ner i Jeppes jobbar väska. Kan se framför mej hur ett gäng smått lönnfeta gubbar (inte Jeppe då´ra) satt på rasten i natt o vräkte i sig bullar. Hehehe...



Nu är det inte många arbetsdagar kvar innan flyttlasset går. 12 pass kvar. Tiden går fort. O det känns snart som om halva stockholm har sagt att "vi måste ses innan ni flyttar" "vi måste ta en öl innan ni drar" Men tiden drar i från o det känns mer o mer som bara snack. Ska bli skönt o komma hem till folket där inget behöver planeras. Man tar det som det kommer o är man kaffesugen så åker man bara hem till någon o är de inte hemma, går man in o tar en fika iaf eller åker vidare. Vill ha man ta en öl, så tar man det, inget planerande, bara spontana saker. Längtar.


Inga t-banestationer, inga galna taxibilar, betydligt fler svensktalande människor, mindre stress, mer natur.


Kom o tänka på en sak, lite som jag ju planera. Om jag ska ha nåt från bolaget så måste jag komma i håg o beställa det på pressbyrån dagen innan! Hahaha, annars får jag åka några mil för att köpa öl/vin/sprit.




Hm... ska nog ta o boka båten för oss.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter onekligen som min rastlösa dotter äntligen börjar få längtan efter lite lugn o ro ;-). VÄLKOMMEN till den avstressande ön GOTLAND!

Unknown sa...

Nähä! Kan man beställa alkohol via pressbyrån i Klinte? Coolt. Inser du att ni flyttar till värsta hålan?

Välkommen till landsbygden! :-D

P.S Fast jag slår nog gärna en pling och kollar att ni är hemma innan jag kommer förbi på en fika. Lite långt att köra annars.