onsdag 28 augusti 2013

Huvudvärk från helvete

Precis så var det i går kväll. Värken började lite smått vid lunchen och satt i resten av dagen. Åkte till Visby på möte och det gick ju bra. Kom hem o värken eskalerade. Men jag fixade mat och jag klippte gräset, tänkte att det går väl över. Men icke. Fy fan säger jag bara, har aldrig varit med om något liknande. Ljus, ljud var fruktansvärt, låg i sängen o tryckte i hop huvudet. Trodde ögonen skulle pluppa ur. Mådde illa. Underbara Max sprang runt o letade huvudvärkstabletter, men hittade inget. Han ringde morfar och morbror o frågade om de kunde komma, men ingen kunde. Gissa om jag hatade livet på landet. Närmare samhället så hade Max kunnat cykla till affären. Men inte nu, 1.5 mil till närmaste affär. Kl. 20 sa jag god natt, barnen la sig med mej. Pappa ringde o kollade mej, snällt, men då ville jag bara sova. Vaknade smärt fri! Så nu ska jag nog klara 4 timmars möte om kvalitetsuppföljning!
Ha en bra dag!

Inga kommentarer: