söndag 22 september 2013

Från Hockeymorsa till sportmorsa

Kanske har jag tidigare nämnt att jag ju mer jag har att göra, desto bättre mår jag.
Den här vintern kommer bli kanon!
Innan var jag aktiv i bara sonens hockey, tog på mej rollen som lagledare - trots att jag inte hade en aning om vad det innebar eller hur man klädde på sig en utrustning.
I år tog jag även på mej tränarrollen för ett innebandylag där brorsonen spelar. Tillsammans med brorsan ska jag nu träna dem.
O så har jag då en dotter som älskar hästar, så givetvis ska hon få börja på ridskola. Men där tar jag inte på mej någon roll. Häst rädd = JAG! Så där håller jag mej fint i bakgrunden o ser på.
Detta innebär då förstås att jag är upptagen 5 av 7 kvällar i veckan, måndag o torsdag. Dagarna går åt till mitt jobb. Har fått hört att jag tagit på mej för mycket. Men hur kan det bli för mycket om jag gör något som jag tycker om? En del kanske vill sitta hemma o följa sina tv program 5 dagar i veckan o det är ok, men vad är då skillnaden mot att jag lämnar soffan o gör sånt jag tycker om utanför hemmet?

Denna höst kommer bli så otroligt rolig o lärorik!

Inga kommentarer: