torsdag 5 februari 2009

Snickarens dag 1



I dag har då snicken Nicken varit här o börjat. Det gamla trägolvet flög ut och nytt trä golv har börjats läggas in. Han kom halvvägs o ska fortsätta i morgon.


Tycker att det känns rätt coolt. Att den man som en gång i tiden, stod i sitt kök o bjöd mej (o resten av hans familj förstås) på wokade grönsaker, ris och en gudomlig sås, nu står i mitt badrum o ska renovera det. Att jag i dag ännu är "bästis" med hans dotter. Det visste vi ju då att vi skulle vara för resten av våra liv. Men att det verkligen skulle stämma. Jag menar när man är liten så trodde man ju att allt skulle vara för evigt. Man skulle ha samma kompisar, gifta sig med första pojkvännen, mm. Hur som, nu står Nicken o pratar med min barn, jag var ungefär i Max ålder (7) när jag började ränna hemma hos honom. Lite coolt. O oj, vad jag kom o känna mej gammal! HJÄLP!!!!



Badrummet i går. Onsdag. Halvt uppbrutet o sågdus överallt!

Badrummet i dag. Duset ligger på plats. Gamla golvet borta o nya golvet halvt i lagt.

Inga kommentarer: