måndag 26 januari 2009

Badrum

I torsdags ringde en rörmokare till mej. "Jag tänkte komma nu på fm till dej o plugga rören i badrummet så ni kan börja renovera" Jaha, jo, det var ju snällt. om än lite oplanerat. Jag jobbade men lyckades få till mej en håltimme så jag kunde åka hem o öppna för röris. Sen var det bara o ringa pappa o kolla om han hade tid o riva badrummet i helgen, för snickaren kommer på måndag (idag)så fick jag sticka till Stockholm o köpa kakel o klinker, så renoveringen av badrum kan börjas nu.
Badrummet är rivet. Kakel o klinkers är köpt, badrumsinredning är uttittat men inte inhandlat än. man jag har ett problem. Varje förpackning med kakel o klinker väger 25kg o jag har 28frp!! Min bil orkar inte!!!! Sluta skratta... Men inget ont som har något gott i sig. Jag tar hälften nu o så får Jeppe komma ner kommande helg med resten! :-D Det tråkiga är att då får han inte med sig kaminen. Den väger 300kg, då orkar inte audin i stället. Så vi vår prioritera. Om inte Jeppe lyckas låna en pickis på jobbet.
Men nu är jag ivrig. Ojojoj, vad fint badrummet kommer bli!!!!Läääääängtar!

Äntligen händer det lite med huset. Badrummet är påbörjat, braskaminen inköpt, källartrappan kommer de snart o byter. Max har flyttat ner, Meya har hans gamla sovrum nu - flickrum ska iordningsställas!

Inga kommentarer: