fredag 2 januari 2009

God fortsättning

God fortsättning önskar jag er alla på detta nya år!
Hade ni en bra/rolig/trevlig nyårsafton? Min nyår var trevlig. Vi åt o drack gott o hade en jädrans massa raketer. I år är jag riktigt nöjd med fyrverkerierna. Shit jag skulle kunna lägga hur mycket som helst på raketer för det är ju så otroligt fint o roligt. Men i år stod nog lillebror för det mesta tror jag, iaf för dem bästa.
Men nyår började väldigt oroligt för min del. Alla som skulle komma hade just kommit o de satt i köket, när mamma kom hem med barnen. Veronika stod o höll på med förberedelserna till efterrätten. Meya verkade lite blyg o klamrade sig fast i mumma så jag tog över henne. O så plötsligt börjar hon kräkas. Det bara stod ut som en fontän ur munnen på henne. Så ganska snabbt blev köket nedkräkad o sedan lilla toan på övervåningen. Just då var jag så säker på att jag skulle få tillbringa nyår med att torka spya hela natten på övervåningen medan folket var nere o hade skit kul. Men så blev det inte. Tack o lov. Meya var lite nerslagen i ca en timme, sen var det fart på henne igen. Men oron fanns ju där, så när alla andra blev kalas packade så hade jag fått i mej 2 glas vin. Gissa vem som mådde bäst dagen efter? JAG!!! hahahaha

I dag lessna jag på julen. Så nu har nästan allting åkt ner. Pyntet o julgranarna (jo vi hade 2) är borta. Kvar är gardinerna o adventsljusstakarna i fönstret. 5 kartonger med julkrafs är i källaren igen! Skönt!!!

Ikväll ska jag dricka upp vinet som jag inte drack på nyår.
Eller nej, kanske inte, jobbar 7.30 -13 o sen 15,30-21 i morgon. Kul pass va? Fåe se hur det blir med det där vinet.....

1 kommentar:

Unknown sa...

Vilken tur att det inte blev mer kräk än så! Hoppas att ni andra håller er friska och krya.

Fy vad jobbigt med delad tur... Det borde vara förbjudet!! Tycker synd om dig!

Stor kram och gott nytt år kära svägerska :-)