söndag 28 december 2008

Julen är över

Jaha, då är jul veckan över. O Jeppe har åkt tillbaka till Stockholm. Julafton firade vi hemma hos oss med mamma, Örjan, Peter o Veronika. Gå mat, dricka, godis, spel, tomte o julklappar förstås. Hur mysigt som helst! Trots att man ingen julkänsla hade....
Min finaste julklapp fick jag av Jeppe: ett guldhalsband med 2 hjärtan, det ena i guld o det andra i diamanter. Vi som inte skulle ge varandra julklappar i år, så gissa om jag kände mej dum som faktiskt inte köpt något till honom. Han fick av barnen men inte av mej :-/

För övrigt har jag jobbat hela veckan, var bara ledig julafton, men det är huvudsaken att man är.
Igår grillade vi korv på gården. Jisses vad gott det var efter all julmat.
I morse åkte Jeppe tillbaka till huvudstaden. Fan vad jobbigt det. Vill ha hit honom nu. O han vill komma till oss. Men vi hoppas på 2009 blir vårat år! Så därför ska vi idag åka o köpa raketer så vi kan skjuta in det nya året rejält!

2 kommentarer:

Anonym sa...

God fortsättning vännen!!

Härligt att ni fick fira jul tillsammans med Jeppe i alla fall, förstår att det är jobbigt när han åker ifrån er. Håller alla figrar och tår för er och hoppas att ni snart kan leva tillsammans på ön.

Många kramar från Dani med familj =)

Anonym sa...

Klart det nya året blir erat!!! Ja bort med det gamla året, o in med det nya, som jag hoppas blir ett bra år i all bemärkelse.