tisdag 2 december 2008

Decemberstök

Igår bakade vi kakor. I dag har vi varit o stan o fixat några julklappar, Meya är nästan klar, ska bara hitta något att lägga i strumpan, måste vara något som håller henne sysselsatt ett tag, blir antagligen en pysselbok o nån penna. Max ska är oxå nästan klar, han ska ha ett paket till. Sen har jag ju då Jeppe kvar med. Har 2 saker jag väljer mellan, vet i tusan vad det ska bli. Vet ju inte om han läser min blogg, så jag kan ju inte be er om hjälp. Jaja, det ordnar sig.

I eftermiddas bakade jag o Örjan saffrans kransar o längder. Max gjorde oxå en liten krans o 4 lussebullar. Guttans!!! Det är inte utan att man har julkänslor i kroppen. Hoppas nu bara Jeppe får semester, så han kan komma ner till hos under julveckan, men med tanke på att han jobbade hela jul o nyår förra året så kan man ju tycka att han ska få ledigt detta år. Max sa ikväll att han ska åka till stockholm o prata med Jeppeas chef o be snällt att han ska få vara ledig o så kan de ge honom extra pengar för att han ska vara ledig. Ja, tänk om han kunde få det sa jag bara. Stackarn han har verkligen saknat Jeppe i kväll. Gör ont i en mammas hjärta när barnen gråter efter sin pappa......

Ingen som kan ge honom ett jobb?? (Japp Linda, han sökte det där du ringde om, så håll tummarna nu)

Nu är det sov dags. Jobbar dag i morgon!

NAtti natti

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja, jag gör ju mitt yttersta för att hjälpa honom att få ett jobb! Ska hojta så fort jag ser nåt annat passande. Vi får ju alla kommunens lediga jobb skickade till oss på Vårdförbundet.

Nu håller jag tummarna STENHÅRT såklart!!!

Kram!

P.S Ska våra barn få sina julklappar av varandra efter julhelgen?