fredag 21 november 2008

Kulorna kvar

Katten har sina kulor kvar. Har stått på Hemse o svurit åt veterinären. Åker dit, lokalen är mörk o dörren är låst, väntar en stund. De kan ju vara lite sena. Ber sedan mamma ringa o kolla. Nä, men då har de ju mottagning i Visby. Förbannat jävla skit. Ändå frågade jag när jag ringde o bokade om det var på Hemse jag skulle med katten. Javisst var det det. Men icke. O som om det inte räckte. När jag ska gå o ta ut pengar upptäcker jag att plånboken ligger kvar hemma på köksbordet. Sur o tvär sitter jag nu hos mamma o fikar. Konstigt att jag inte blev stoppade av farbror blå med, nu när jag inte hade körkortet med. Men lugn, jag ska ännu åka hem, så de hinner! O då upptäcker de väl att jag kör med sommardäck i dag som det snöar....such....

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag trodde att katten var tvungen att vara minst 6 månader innan man får kastrera...? Om inte så kan vi också göra det nu! Ska vi följas kanske? ;-)