torsdag 3 juli 2008

Sjukt barn

Idag har Meya haft en låååång dag på dagis. 7,30-16,30. När jag hämtar henne berättar de att hon har inte ätit på hela dagen, bajsat "konstigt"(?) som luktar illa. Ok, säger jag o tänker inte mer på det. Sätter mej i bilen o börjar då tänka på varför de inte ringt om hon inte har ätit på hela dagen, hon har ju faktiskt spenderat väldigt många timmar på dagis idag. Kommer hem, tycker att hon är varm, tar en temp: 38.4. Hon är grinig, får i henne lite jordgubbsfil, hon ligger i min famn när vi äter middag o jag känner hur febern stiger. Så vi lägger oss i vår säng, jag ger henne en Ipren o så somna hon nästintill direkt. Kan bara tycka så synd om henne, då har hon ju säkert känt sig dålig hela dagen o så har hon ändå fått varit på dagis. I morgon blir hon hemma med mej iaf. Hoppas dock att hon är lite bättre i morgon, då vi har lite viktiga ärenden att utreda vid lunch, om inte annat får hon väl bädda ner sig i barnvagnen. Det där ordnar sig alltid! Mest hoppas jag på att hon är piggare till i morgon kväll, för då ska jag på partaj o jag vet inte riktigt om jag känner för det om min lilla envisa prinsessa ska vara sjuk *hönsmamma*. Jag vet, hon har en pappa med, men jag tror att mammas famn är mysigare än pappas om man är sjuk. ;-)

Men jag längtar faktiskt till den här festen. Det började med att jag o en till skulle sitta i parken o prata prutt o dricka vin i solskenet, nu är vi väl ca 15 pers som ska sitta där! Kan nog bli riktigt skojsigt, jag har köpt 3 liter vin som jag ska ha med. Håller mej till vin, då jag måste hem tidigt för att Jeppe börjar jobba kl. 03.00. Om jag nu kommer iväg vill säga... jo men det gör jag nog, måste lita på att pappan i familjen faktiskt kan han med.

Ja, just det, Max har nu äntligen fått sin efterlängtade cykel. Vi gav upp blocket o köpt en ny i stället. Han är skit glad o stolt. Får fota honom o lägga upp en bild här!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lillpluttan da. Stackels litn. Inge kul o va sjoka på summan. Jo en mmas famn är bätta, man lukta liksum trygghait tror ja.

Fröken Sussi sa...

Förlåt så här i efterhand att vi inte ringde från förskolan :-) Puss och kram/Sussi