söndag 2 oktober 2011

Sexualkunskap

Blev visst ett liet inlägg till :)
Jag sitter vid kaminen, när Max kommer o frågar: Mamma, har du o pappa sex?
Ähum... ja jo, det har vi..
Max: Men har ni haft det efter ni fick mej?
Jag: Jo, Meya finns ju.
Max: Jo det förstås, men har ni haft det efter ni fick henne?
Jag: Jo, det har vi....
O vips så var vi inne på sexualkunskap. De som känner mej, vet att jag inte hymlar om sånt. Utan raka o ärlig svar. Så nu vet Max det mesta om olika preventivmedel, kramar, pussar, hångel, grov hångel, samlag o porr. Han undrade nämligen vad det kallas för när man är "väldigt rörlig, låter mycket o är lite hård mot varandra" när man har sex, så vi valde att kalla det för porr. Han har även resonerat fram vilka preventivmedel mina bröders flickvänner använder o varför de just valt dom skydden. Haha. Kanske att han ska bli gynekolog? O kom fram till att V vill ha barn, annars hade hon inte slutat med piller. Så rätt så.
Meya som lyssnat ett tag, sa plötsligt: men nu kan vi ju titta i min bebis bok, för så blir det efter man har haft siffror i sängen! :) Så det började med kramar o slutade med "mina första år" bok!

Inga kommentarer: