torsdag 6 oktober 2011

Blä just nu



Känner inte för något just nu. Behöver göra en massa. Men orkar inte. Vill inte. Har ingen lust. Har absolut inget hemma att äta. Behöver mao handla. Vill inte. Vet vad jag ska handla, trots att jag behöver allt! Har ingen lust. Vet inte vad jag ska laga till middag. Har ingen lust att laga mat. Finns o andra sidan inget hemma o laga mat på. SKulle behöva städ. Urk. Baka till kalas fika i helgen. Har ingen lust. Då är det tur man har barn. Barn behöver mat, så mat kommer fram på ett allar annat vis på bordet. Stöket hemma kan man skylla på barnen. O bakandet. Ja, det tog Max o Meya tag i själva. Meya bakade Hello Kittys choklad kakor, super goa! O Max fixade jordgubbs cup cakes. Visst jag fick ställa upp o hjälpa till, men hade de inte börjat rodda i det, så hade det definitivt inte blivit av.

Cup cakes. Avskyr ordet. Vad är det för fel på muffins? Same shit fast glasyr på. SVerige ska Amerikaniseras. Amerikaniseras. Vilket ord det ver då. Säkert fel. Skit i det väl. Ni fattar ju vad jag menar.

I morgon fyller man 29+. Inget märkvärdigt. O inte har ajg lust med det heller. Ålders panik. Jo, men inget att bry sig om. Jag orkar inte o bry. Tänker inte ens baka egen tårta. Har beställt en. Undra om jag någonsin gjort det förr? Jag som älskar baka tårta. Men nä. Fy, det får va. Nä, jag är inte höst depp. Har bara ingen lust just nu. O så kan det väl få va ett tag? Jag skiter i allt o tar dagen som den kommer. Jag jobbar på hela dagen o åker hem o serverar ungarna något att tugga. Nej, inte tuggummi, nåt mer med mättnadskänsla förstås.

I morgon kväll vill jag iaf ha god middag med mina barn. Vill ha fläskfile gryta med ris. Men orkar inte göra det. Kanske ge dem pengar o låtsas som om det är de som bjuder mej på restaurang? Nice.
Borde planera lite inför kommande Norrköpingsresa. Jag vill o jag ska. Men fan, då ska man boka båten. Orkar inte. Kan ingen bara ringa o äga: så där Emma, nu är det bokat o klart, åk då o då. Så gör jag det. Nåja, tar tag i det nästa vecka... Nu CSI!

Puss på er

Inga kommentarer: